A Cisco nehezebbé teszi a használt eszközök értékesítését

A Cisco hálózati hardvergyártó anélkül, hogy elmondta volna ügyfeleinek, drasztikusan megváltoztatta a termékek értékesítésének módját. Ahol egyszerre szabadon vásárolt és eladott használt hardvereket tudhat magáénak, az új intelligens licencrendszer – amely a Cisco legtöbb termékéhez bekerült – szétválasztja az engedélyeket a hardverről, rendkívül felhasználóbarát módon.

Nem olyan intelligens licenc

Ezt az új engedélyezési rendszert 2014-ben vezették be, de kötelezővé vált az IOS XE 16.9 októberi frissítésével, amely intelligens licencet hozott a Cisco Catalyst 3650, 3850 és 9000 sorozatú kapcsolóira. A Cisco állítása szerint ez lehetővé teszi a hardverlicencek könnyebb és rugalmasabb kezelését, de ugyanakkor jelentősen korlátozza azt is, amit te, a tulajdonos, a hardverével tudsz tenni.

Az intelligens licencelés előtt a kapcsolók nagyrészt beállították, és felejtsd el a telepítést – vásárolt egy darab hardvert és licencet a rajta lévő szoftver használatához. Ha eladta azt a hardvert, akkor a licenc vele együtt jött. Harmadik féltől származó vállalatok segíthetnek a berendezés karbantartásában, amikor problémákba ütköznek, még akkor is, ha a gyártó a termék élettartamának végét elsődleges támogatásnak tekintette.

Az intelligens licenc másképpen működik. A vállalatok számukra licenceket szerezhetnek, amelyeket automatikusan megosztanak az általuk telepített eszközök között. Ezek az eszközök rendszeresen telefonálnak a Cisco-nak ellenőrzés céljából, és ha erre nem képesek, egy év elteltével visszatérnek az „Értékelési módba”.

Egyszerűbben fogalmazva: mivel az engedély a Cisco szerverein található, nem pedig az egységen, „a Cisco felel azért, hogy az egység működik-e vagy sem” – magyarázza Todd Bone, az XS International alapítója és elnöke, egy harmadik fél informatikai karbantartó vállalata. .

Az XSi nem az egyetlen vállalat, amely aggodalmait fejezi ki – a Curvature karbantartója harmadik félnél webináriumot szervezett, amelyen ügyfeleik áttekintik az ezzel a megközelítéssel kapcsolatos problémákat. Azt állítják, hogy nemcsak vannak potenciális biztonsági és leállási kockázatok, de a Cisco úgynevezett „intelligens licencelése” korlátozza azt is, amit tehetünk a tulajdonában lévő hardverrel.

A tulajdonjog vége

Mivel ezek az eszközök az eredeti vásárlói számlához vannak kötve, nem szabad egyszerűen megvásárolni egy előre megvásárolt kapcsolót, és a szokásos módon használni. “Ez drasztikusan megváltoztatja az intelligens licencelést futtató használt vagy felújított Cisco hardver megvásárlásának képességét, mivel az eredeti végfelhasználó a hardver tulajdonosa, nem pedig a használata” – magyarázza Bone. „A vevőnek nem lesz jogosultsága, és az egységek nem fognak működni.” Ehelyett újból meg kell vásárolnia és újból igazolnia kell a licencet a Cisco-val, amely – a Curvature szerint – elég költséges lehet, hogy megtagadja az esetleges megtakarításokat. előre vásárolt hardver vásárlása. Ez jogilag problematikusnak tűnik a Cisco számára, mivel a bíróságok hajlamosak olyan társaságokkal szemben dönteni, amelyek megakadályozzák, hogy az eszközök eladását követően megvásárolja őket.

Ez korlátozhatja továbbá azon képességét, hogy harmadik féltől származó szolgáltatásokat igénybe vegyen, amikor egy termék a Cisco terméktámogatásának végét érinti. “Nem világos, hogy a Cisco hardvertulajdonosai továbbra is jogosultak lesznek-e a SMARTnet-szerződésen kívül” – mondja Bone. „A Cisco korlátozhatja azoknak az egységeknek a hozzáférését a jogosultsági szervereikhez, amelyeket nem támogatnak.” A használt piac halálával párhuzamosan ez jelentősen több Cisco e-hulladékot jelenthet a hulladéklerakókban.

Bone azt állítja, hogy attól tart, hogy a legtöbb Cisco-ügyfél nem veszi észre, hogy mit ad fel, amikor az intelligens licencelésre frissítik, mivel a Cisco kijátszotta az ügy tisztázását. (A Curvature webináriuma közönsége támogatná ezt a félelmet, mivel sokan nem voltak tudatában az új rendszer által bevezetett változások némelyikével.) Olyan sok ember frissíti és véletlenül elveszíti hardverjogát.

Ha nem tudja megjavítani, akkor nem a saját tulajdonában van. És ezekkel a változásokkal a Cisco megkezdte a kulcsfontosságú jogok eltávolítását az ügyfelektől. Pontosan ezért van olyan fontos a javítás joga, ezért hallgassa meg törvényhozóit. És ha Ön Cisco ügyfél, akkor feltétlenül vegye fel a kapcsolatot és panaszt tegyen közvetlenül a Ciscóval is.

Közösségi megosztás:
%d blogger ezt szereti: